CTEK – Režim obnavljanja akumulatora
CTEK punjači akumulatora imaju poseban „Recond Mode“ namenjen obnavljanju, odnosno svojevrsnom oporavku istrošenih akumulatora.
Šta je CTEK Recond Mode?
Najjednostavnije – CTEK-ov Recond Mode je poseban način rada na CTEK-ovim punjačima akumulatora koji rešava uobičajeni problem s olovno-kiselinskim akumulatorom a koji se naziva „kiselinsko raslojavanje“ (en. acid stratification), najčešće uzrokovano nedovoljnim punjenjem akumulatora vašeg automobila ili potpunim pražnjenjem.
Dakle, Recond Mode rešava ovaj problem i vraća energiju vašem akumulatoru nakon dubokog pražnjenja.
Šta se tu zapravo dešava?
Pa, vaš olovni akumulator ima u sebi olovne ploče koje su okružene elektrolitom koji slobodno teče. Ovaj elektrolit je mešavina akumulatorske kiseline (sumporne kiseline) i vode. Da bi akumulator dobro funkcionisao, ova mešavina mora ostati „dobro izmešana“, tj. da što manje bude razdvojena na kiselinu i vodu.
Dakle, slojevitost kiseline je kada se kiselina i voda razdvoje, a kiselina se akumulira na dnu akumulatora. Ovo „izgladnjuje“ vrh ploča akumulatora u kontaktu sa kiselinom. Što je manji kontakt između kiseline i ploča akumulatora, to manje snage akumulator može isporučiti.
To se može dogoditi prirodno, čak i gravitacijom, tokom vremena. Ali se pogoršava ako se akumulator ne napuni dovoljno ili dugo stoji nekorišten.
Kako to radi?
U osnovi, Recond Mode „pušta“ poseban povećani napon kroz vaš akumulator, što dalje uzrokuje neku vrstu kontrolisanog gasa. Ovo stvaranje gasa rezultuje time da se kiselina i voda bolje mešaju. Kao što smo ranije rekli, za zdrav akumulator potreban je potpuno pomešan elektrolit (mešavina kiseline i vode). Dakle, kada je smesa bolja, postoji više kontakta između olovnih ploča i kiseline. Ovaj proces, zatim, vraća energiju u vaš akumulator.
Kada treba koristiti Recond Mode?
1.) Nakon „dubokog“ pražnjenja. To znači da je akumulator prazan iz bilo kojeg razloga. Možda ga niste koristili neko vreme ili je već star.
2.) Kada akumulator pokazuje znake istrošenosti – ako teško startuje motor vašeg vozila u hladnim jutrima ili ako primetite da električni uređaji u vozilu slabije rade, na primer svetla ili sirena. Za proveru startne sposobnosti akumulatora koriste se testeri auto akumulatora.
3.) Jednom godišnje (kao proaktivnu, odnosno preventivnu meru).
Isprobajte CTEK Recond Mode jednom svake godine, čak i ako je akumulator sasvim u redu. Uvek je bolje održavati akumulator u dobrom stanju umesto da ga pokušavate spasiti kada već počne da propada.
Ako preduzmete ovu akciju, održavate akumulator svog automobila u najboljem stanju – on će duže ostati zdrav, a to znači da ćete maksimalno produžiti njegov vek trajanja.
Štaviše, ako to učinite, manje je verovatno da će se pokvariti ili početi da se muči u ledeno hladnim zimskim jutrima.
Kako koristiti CTEK Recondition Mode
1.) Povežite CTEK punjač na akumulator vašeg automobila. Crvenu štipaljku na plus (+) pol akumulatora, a crnu na minus (-).
2.) Uključite punjač u zidnu utičnicu.
3.) Pritisnite taster Mode dok ne odaberete Recond Mode.
Pogledajte video-uputstvo. To je to! Dalje sve teče automatski!
CTEK punjač će sada proći kroz svoj puni program punjenja u 8 koraka, uključujući Recond Mode.
Koja je razlika između odabira normalnog programa punjenja akumulatora i odabira Recond Mode?
Recond Mode samo dodaje korak Recond na ostalih 7 koraka, dakle ukupno 8 koraka. (Inače, normalni program punjenja je samo 7 koraka).
CTEK-ov proces obnove nije samo Recond!
CTEK-ovi punjači su najbolji za obnavljanje akumulatora, ali tu se zapravo ne radi samo o Recond Modu.
Prvi korak u CTEK-ovom punom 8-stepenom procesu punjenja je Desulfatizacijski način rada.
To znači da punjač uklanja sulfatizaciju (nakupljanje naslaga olovnog sulfata na pločama akumulatora). Proces sulfatizacije je uzrok smrti 84% svih akumulatora, ali se može poništiti u određenom obimu.
Korištenjem CTEK punjača kao što su CTEK-ovi MXS 5.0, MXS 7.0 itd. za desulfatizaciju, možete efikasno ukloniti ovaj problem. Inače, ovo je prvi korak u svim programima punjenja; CTEK punjači će uvek prvo izvršiti desulfatizaciju. To je pokazatelj koliko je ovaj korak važan.
Prirodno se sulfatizacija uvek u odeđenoj meri dešava na pločama akumulatora, ali se značajno povećava ako se akumulator dugo ne koristi ili je nedovoljno napunjen. A naročito ako dugo stoji ispražnjen!
CTEK punjači su zaista posebni – prema našem iskustvu, i iskustvu mnogih drugih, to nisu samo punjači baterija, oni su pravi „doktori“ za akumulatore“!
I još bolje, mogu učiniti da akumulatori traje duže. Mnogima su ovi punjači omogućili da im automobilski akumulatori traju znatno duže nego što bi inače trajali, čak i 2 do 3 puta duže.
Budući da se radi o izdržljivim, dobro napravljenim punjačima oni vam mogu uštedeti novac, a što je još značajnije, smanjiti šanse za kvar na akumulatoru, odnosno omogućiti uspešno startovanje vašeg vozilu čak i u hladnim jutrima.
Related Чланци
Punjenje LiFePO4 baterija običnim punjačem? – Ne!
LiFePO4 baterije, poznate i kao Litijum-gvožđe fosfatne baterije, stekle su popularnost kao pouzdan i dugotrajan…
Revolucija u svetu akumulatora: Najnovije Exide tehnologije
U svetu koji se neprestano menja, tehnološki napredak je konstanta, a kada je reč o…